کار اسمی و رسمی!

منتشرشده: 2011.12.06 در نقد

سکانس اول – نمیشه آقا

خدا نکنه بخوای یه تغییر توی زندگیت ایجاد کنی، عالم و آدم دست به دست هم میدن تا یه سنگی اشکالی چیزی بندازن توی کارت. اصلا توی کشور ما همه بلدن بگن آقا نمیشه. حالا چیکار کنیم که بشه؛ نمیدونن، فقط میدونن نمیشه! اصلا هم براشون مهم نیست که آقا کار این بنده خدا رو راه بندازیم، چه بلایی الان سرش میاد و…! فقط آماده نه گفتن هستن!

یه نامه که میخوای باید هزار جور اینور و اونور بری. تا نوبت تو میشه همه آیین نامه ها و قوانین و تبصره ها شاملت میشه که کاری که میخوای انجام بدی، نشه! تازه این مال وقتیه که حاضر باشی هزینه های لازمه رو پرداخت کنی وگرنه بدون پول (منظورم رشوه نیست) که اصن هیچکاری نمیشه کرد.

سکانس دوم – حالا مثلن فک کن شد…

سه تا امضای نامه تو گرفتی، چهارمیش میخوره به نهار! حالا مگه آقایون از نهار برمیگردن؟ ساعت 3 شده هنوز آقای رئیس نیومده! کجاس؟ زیارت عاشورا! نمیگم بده ها. اصلن. اما چجوری توجیه میکنن که حقوقشون حلاله وقتی در موعد مقرر سر کارشون نیستن و بجاش رفتن ثواب خوندن زیارت عاشورا رو ببرن! بابا اول اصول دین، بعد فروع دین. اول مسایل واجب، بعد مستحب. من دیگه نمیدونم ناراحتی مو با چه زبونی بگم؟ یهویی اعلام کنید آقا ما توی محرم کار نمیکنیم، ما یه ماه تعطیل کنیم زندگیمونو حداقل میمونیم خونه اعصابمون راحته!

من: آقای فلانی نیستن؟ کارمند: حالا یه نیم ساعت دیگه میاد!

سکانس سوم – دلت خوشه؟

تازه این توی محیط دانشگاه ه! محیطهای آلوده اداری کشور که خیلی وضعشون خرابتره. کار کردنمون شده فقط صبح رأس ساعت هفت و نیم یا هشت رسیدن و انگشت زدن (یا کارت زدن). طرف همونجا که کارتشو میزنه برمیگرده میره بیرون نون بربری و پنیر و اینا بخره. یک ساعت صبحونه طول میکشه، ساعت نه کار شروع میشه تا یازده! یازده هم که میرن خوراک شونو گرم کنن و آماده بشن برای نهار تا یک و نیم. یک و نیم هم تا دو  و نیم کار می کنن. بعدشم که دارن میرن و آقای بایگانی نیست که نامتو شماره کنه و فلان. این شده کار کردن در مملکت ما تازه در حالت عادی. توی ایام محرم هم که همون نه تا یازده هم آقایون میرن زیارت عاشورا!

خلاصه که اعتقادات مذهبی، عمل به فروع و مستحبات خیلی خوبه، اما وقتی که به دیگران ضربه نزنه. یکم توی کارهامون بازنگری کنیم.

دیدگاه‌ها
  1. عالیه می‌گوید:

    اگه قرار باشه که از این کارمندها حرف بزنیم حالا حالاها تموم نمیشه،همین ساختمون قزوینی دانشگاه ما،اوه اوه اوه،اینقدر داغونه
    من نمیدونم این کارمندا کی میخوان درست میشن؟

    • پدرام می‌گوید:

      من واقعا نمیدونم. اصلا میدونی، علتش اینه که ما به حقوق هم احترام نمیگذاریم. اگر اون کارمند احترامی برای هم نوع خودش قایل باشه، به کارش اهمیت میده و سعی میکنه کارشو به درستی انجام بده نه اینجوری!

      • Pedram3000 می‌گوید:

        درواقع به خودشون احترام نمیزارن بعد به دیگران !

      • الف نون می‌گوید:

        درسته من با پدرام موافقم وقتی من مشتری/ارباب رجوع ر بی احترام میکنم این نوعی بی احترام جلوه دادن خومه
        و اینکه این کارمندان من و شما هستیم .

        ————–
        بی ربط به نوشته : موضوع عرض ارادت به پدرامین
        پدرام عزیزم لین فونت ها رو بزار دانلود کنیم 🙂
        قالب رو خیلی خوشم اومد هر دوتا پدرام خوب به وبلاگشون رسیدن 🙂 و ما هم اصلن حسادت نمیکنم :دی
        چندبار رفتم وبلاگ پدرام 3000 چشای خوشگلم گرد شد :دی نمیگی یک جوون ساده روستایی میاد و بیسوات هم هست و اینگلیزی نمیفهمه :))

      • پدرام می‌گوید:

        سلام بر دوست عزیزم! خوبی؟ آقا شما منور کردی اینجا رو. من خیلی خوشحالم الان! خوبی از خودتونه. بهر حال شرکت توی این جشنواره وب باعث شد یه دستی به سر رو روی اینجا بکشیم. پدرام3000 هم که دیگه خودش اوستا است و قابل مقایسه با من نیس!

  2. Pedram3000 می‌گوید:

    حرف منو زدی البته قبلی زده بودما :دی
    تازه جالب ترش اینه که آقایون هبچ اطلاع تخصصی که ندارن هیچ براحتی امر و فرض بعید که شدنیه را میگه نه اما اگه مثل خودشون باشی کارت در 2 ثانیه حل میشه بهم ثابت شده ها
    ای بابا هر چی بگم کم گفتم دلم خونه اونم چه خونه بزرگی در داره پنجره داره :دی تارز آشپزخونشون هم اوپن :دی آقایونم همش اونجان :دی

  3. الف نون می‌گوید:

    درود بر پدرام خان عزیز
    این قسمت نوشته ات توی حلقم «یکم توی کارهامون بازنگری کنیم.»

پاسخی بگذارید

