ای که از دستت می رسد کاری بکن

منتشرشده: 2010.08.26 در برنامه جهانی غذا

بس بگردید و بگردد روزگار دل به دنیا درنبندد هوشیار
ای که دستت می‌رسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار
اینکه در شهنامه‌هاآورده‌اند رستم و رویینه‌تن اسفندیار
تا بدانند این خداوندان ملک کز بسی خلقست دنیا یادگار
اینهمه رفتند و مای شوخ چشم هیچ نگرفتیم از ایشان اعتبار
ای که وقتی نطفه بودی بی‌خبر وقت دیگر طفل بودی شیرخوار
مدتی بالا گرفتی تا بلوغ سرو بالایی شدی سیمین عذار
همچنین تا مرد نام‌آور شدی فارس میدان و صید و کارزار
آنچه دیدی بر قرار خود نماند وینچه بینی هم نماند بر قرار
دیر و زود این شکل و شخص نازنین خاک خواهد بودن و خاکش غبار

ادامه شعر

هیچوقت همنوع های خودمون رو، هموطنای خودمون رو، همسایه های خودمون رو،… فراموش نکنیم. خیلی دور نریم؛ شاید همین نفر بقلیمون کمک بخواد. از درون خستگان اندیشه کن/وز دعای مردم پرهیزگار

پی نوشت: شماره حساب 99999 بانک ملی جمعیت هلال احمر ایران، آماده دریافت کمک های نقدی برای سیل زدگان پاکستانه.

دیدگاه‌ها
  1. گودول می‌گوید:

    کمک کردن خیلی خوبه ،به خود انسانم آرامش میده ولی ترجیح میدم به موسسه محک کمک کنم.

    • پدرام می‌گوید:

      @گودول,
      آره خیلی کیف داره. منم به محک و چندجای دیگه کمک می کنم ولی الان اولویت با اوناس.

  2. آزاده می‌گوید:

    سیل واقعا وحشتناکه
    چقدر اینجا عوض شده مبارکـــــــــه

  3. پرهام می‌گوید:

    سلام پدارم جان واقعا شعر قشنگی بود اولش دست متوجه نشدم بعدش پی نوشت رو خودندم تازه فهمیدم اوضاع از چه قراه راست می گی هیچ وقت نباید اطرافیانمونو فراموش کنیم حتی کشور های همسایه

    • پدرام می‌گوید:

      @پرهام,
      سلام پرهام جون. آره کاملش رو نمی دونم خوندی یا نه ولی خیلی تأثیر گذاره.
      آره اونجا چندبار زلزله اومده و نیاز فوری به هر نوع کمکی دارن.

      • پرهام می‌گوید:

        @پدرام, خیلی حرص می خودم وقتی می بینم من یه چیزی دارم و یکی نداره من سلامتی دارم و یکی نداره من سر پناه دارم یکی نداره !

  4. پدرام می‌گوید:

    امیدوارم هر چه سریع تر تموم بشه و همه به حالت قبلشون برگردند !

  5. P3Dram می‌گوید:

    خداوند حافظشان باشد. مردم بیچاره و تهی دستی هستند. نمیدونم چرا روزگار براشون بد خواسته. خوشحالم هنوز هم کسایی مثل شما پیدا میشن که از کنار این مسائل بی تفاوت نمیگذرند… از بی تفاوتی آدما دلم گرفت…

  6. Shila می‌گوید:

    ما اینجا کلی کمک جمع کردیم و برای آنها فرستادیم
    خدا کمکشان بکند
    گذشته از ملیت ، مذهب ، ……. هر کجا از دنیا کسی نیازمند کمک است باید به او کمک کرد

پاسخی بگذارید

