تفکر مثبت

منتشرشده: 2010.01.18 در روزنوشت

بعدا نوشت: این قالبو گذاشتم چون خیلیا می گفتن بلاگت سنگینه پدرمون درمیاد بیاییم بلاگت. منم گفتم چشم! اینو گذاشتم.

سلام. اول از همه کسانی که تولدمو تبریک گفتند و با زلزله زدگان هائیتی ابراز همدردی کردن متشکرم و عذر زیاد که دیر به دیر به بلاگشون سر می زنم. از مهدا عزیز هم عذر می خوام که نیومدم مطالب رمز دارشو بخونم. پسوورد ها بدستم رسیده ولی کو فرصت؟! بگذریم. الان سعی می کنم همه کارهای عقب مونده نتی رو انجام بدم.

farhang

اینم دکتر فرهنگ. یکی از بچه هامون بعد از ما سه چهار بار دیگه رفت سخنرانیهاش! حتما خیلی تأثیر گذار بوده!

یادم نمیره. سال 86 بود، زنگ دوم توو مدرسه نشسته بودیم که مدیرمون اومد تو کلاس و گفت بچه ها جمع کنید بریم بیرون! گفتیم به آقا تولدته؟! گفت نخیر! بریم ببرمتون یه جای خوب. ما هم که بعدش دو زنگ پشت سر هم کلاس حسابان داشتیم حالی کردیم و رفتیم و خودمونو زدیم به نمی دونم (در حالی که خبرهای دفتر قبل از اینکه به فکر اهالی اونجا برسه توسط عوامل نفوذی خودی (آبدارچیان عزیز!) به گوش بچه ها می رسه 😉 ) خلاصه داشتیم می رفتیم پیش یکی از این آقایون که جلسات عمومی تفکر مثبت و مثبت اندیشی می ذاره. اسمش آقای دکتر (!) فرهنگ بود. حالا دکترای چی داشت خدا می دونه ولی خوب حرف می زد که مدیر ما حاضر شده بود بلیط شش هزار تومنیش ما رو مهمون کنه!

خلاصه رفتیم مو یکم در مورد فیلم راز حرف زد و همون چیزا رو گفت و گفت با فکر کردن می تونین چیزای خوب بدست بیارین و اینا. از یه حرفش خوشم اومد. می گفت ما آدما اصلا متوجه حرف هایی که می زنیم نیستیم. می گفت آدم هرچیزی رو که نباید بیاد به دهنش بگه که! می گفت همینجور مثل ریگ به هم توهین نکنین و فحش ندین. می گفت این فحشی که شما به یکی دیگه می دی هزار بار در ذهنش انعکاس پیدا می کنه و و روحیه طرفو بدون اینکه شما بخواین ضعیف. گوشیشو در آوورد آهنگ «حالم بده، حالم بده…» رو گذاشت و تویه سالن پخش شد. می گفت این چه آهنگیه شما گوش میدین؟ می گفت اینجوری اگه این تویه هنس‌فری شما باشه همش به خودتون القاء می کنین حالم بده!! راست می گه. اصلا ما متوجه آهنگ هایی که گوش می دیم نیستیم. حدود 70% اش غمگین و بی انرژی ه.

رفته بودم updateهای گوشیمو دانلود می کردم  یه برنامه اومد به اسمه Playlis Dj. مشکل گوشیهای جدید نوکیا اینه که آهنگ ها رو درهم می ریزه  و دسته بدنی خاصی نمیشه کردشون. مگر طبق خواننده و آلبوم که ماله ما همش دانلودی بود و اسم آلبوم و خواننده، آدرس سایت های مرجع!. اگرم از file manager بخونیش دونه دونه باید بزنی که خوب حال آدم بهم می خوره! خلاصه این برنامه آهنگ ها رو بر اساس هرچی بخواین طبقه بندی می کنه. غمگین، آروم، شاد، تمپو، ورزشی… زدم همه آهنگای گوشیمو (حدود سیصد تا) گشت و همشو لیست کرد. حدود هفتاد درصدش غمگین و افسرده و اینا بود. هم خارجیا هم داخلیا. فقط آهنگهای Dj BoBo شاد بود و چندتا ایرانیا. بقیه ته غمگین. دیدم همینه ماها اینقدر حال نداریم از بس که این آهنگا رو می گوشیم!

Dj BoBo

Dj BoBo

دیروز به وبلاگ آزاده (رویای من) رفتم یه آهنگ گذاشته بود برای دانلود خِِِِِیــــلــی قشنگ بود! خیلی مثبت بود. اصلا خیلی باحال. یه آهنگ متفاوت. از دیروز تا الان در اوقات فراغت همش اینو گوش کردم. اصلا حالم خیلی بهتر شده. حتما حتما به هر قیمتی شده دانلودش کنید. برای اطلاعات بیشتر به پست آزاده در این زمینه مراجعه کنید.

خلاصه دوستان به آهنگ ها و حرفهایی که میگوشید و می زنید توجه کنید که اثرش خیلی بیشتر از اون چیزیه که شما فکر می کنید! دیگه از این به بعد کمتر میام نت. متأسفانه درسا زیاده و فرصت کم. خواهشا درکم کنید ساله بعد ان شاا… جبران می کنم!

دیدگاه‌ها
  1. ژاله معماری می‌گوید:

    موافقم. مدیرتون همیشه نظرات و تصمیمات منطقی می گرفتن. خدا حفظشون کند. من هم معتقدم باید افکارمان را مدیریت کنیم و بدانیم اغلب افکارمان هستند که هدایت گر کارهایما می شن. باز هم از یادآوریت ممنونم و سعی می کنم پیشنهاداتو سرلوحه کارام قرار بدم. باشه درکت می کنم و تا بعد از امتحانت بهت مرخصی میدم. ایشاللا یه شیرینی بزرگ به همه دوستات بدیم. تو نتیجه خوبی بگیر، درباره چگونگی ارسال شیرینی به دوستای نتت فکر می کنیم.

  2. آزاده می‌گوید:

    سلام
    با این حرف که گفته هامون ممکنه روحیه دیگران رو تضعیف کنه کاملا موافقم
    راستش تو گوشیه من هرچی آهنگ ببنی همش با ریتم آرومه ولی متن شعراش عاشقانه است 😀
    ممنون که آهنگ رو تبلیغ کردی
    موفق باشی

  3. عالیه می‌گوید:

    آقای دکتر فرهنگ دکترای روانشناسی داره از دانشگاه ییل آمریکا.کارش خیلی درسته و من به اونایی که وقتشو دارن توصیه می کنم جلساتشو برن از این روانشناسای درپیت نیست
    خوشحالم که کنکور دادم و تموم شده و فردا هم آخرین امتحان این ترممه
    البته وقتی تو از دست کنکور راحت میشی من باید بشینم برای کنکور بعدی درس بخونم. اونوقت تویی که خوشحالی که کنکورتو دادی

    • پدرام می‌گوید:

      @عالیه,
      خیلی خوب شد گفتی. پس واقعنی (!) دکتره!
      بله دیگه یک روز زین به پشت، یک روز پشت به زین! موفق باشی و ممنون از همدردیت!

  4. بله درست میفرمایید
    و در خصوص گوشی هم من تا کنون با نظر جناب کوپر موافقم که تلفن همراه باید کار تلفن رو انجام بده و نه دوربین و پلیر و…
    ولی اینو هم بگم که میشه از تلفن همراه هم اینچنین استفاده هایی کرد :دی

    پی نوشت : تلفن همراه و یا گوشی تلفن همراه نیت مهمه :دی
    موفق باشی و پیروز 🙂

  5. دوشیزه شین می‌گوید:

    من دوستش دارم.بامزه و درست درمون حرف میزنه.
    در مورد اهنگ حق با توئه.
    اوه.باریکلا نوکیا.بعد از قرن ها یک تکونی به خودش داده و نو اوری کرده.به به

    • پدرام می‌گوید:

      @دوشیزه شین,
      آره. خودش میره آپدیت میکنه. به برنامه شبیه paint، یه برنامه برای دیدن تلویزیون، یه برنامه برای ovi contact یکی هم برای دانلود و خریدن آهنگ. برای گوشی 5530 xpressmusic

  6. دوشیزه شین می‌گوید:

    من دو تا آهنگ ازش بیشتر گوش نکردم.
    از همون دو تا هم خیلی خوشم اومده.
    میرم بازم دانلود میکنم.

    • پدرام می‌گوید:

      @دوشیزه شین,
      کشتم خودمو سه تا آهنگ بیشتر ازش پیدا نکردم. یکیش رپ بود زیاد جالب نبود ولی دوتایه دیگه + این خیلی قشنگ بودن.

  7. سعی میکنم بهش فکر کنم…

  8. علي رضا می‌گوید:

    اره پست آزاده رو ديدم ، قشنگه شعرش ( انگ و دانلود نكردم ) خلاصه اين يكي از طولاني ترين پست هايي بود كه تو وبت من ديده بودم :دي

    • پدرام می‌گوید:

      @علي رضا,
      آهنگش خیلی قشنگتره. اگه بعدا تونستی بدانلود.
      پست های طولانی زیاد دارم. از خطش اومده بودم بیرون. قبلا که تو چت ازت پرسیدم کامنتت چی بود کلمه «وبت» رو توو گوشی نمی تونستم بخونم!!!

  9. امین هاشمی می‌گوید:

    دیگه به قول غضنفری هاش گرخی جه گرفتم از بس اومدم این پست را دیدم و هی یادم رفت نظر بدهم

    تولدت را که دیگه فسیل کردیم می مونه این استاد فرهنگ دمش گرم ما کلا ندیدیمش 😛

    • پدرام می‌گوید:

      @امین هاشمی,

      نکنه امین عاشقی ما خبر نداریم اینقدر چرخولک می زنی؟! 😉

      چیزه خاصی رو از دست ندادی جز دو ساعت روحیه گرفتن به قیمت شش هزار تومان!

  10. roozbeh می‌گوید:

    یادمه عجب دورانی بود منم البته با همه حرفای فرهنگ موافق نبودم

  11. صبا می‌گوید:

    ممنون پدرام جان بابت معرفی این آهنگ قشنگ
    خوبی عزیز ؟ روزگار بر وقف مراد دل هست ؟

  12. صبا می‌گوید:

    هر چی نوشتم پاک شد که ….
    خوبی آقا پدرام ؟ ممنون از معرفی این آهنگ قشنگ
    همیشه شاد و سلامت باشی

  13. Yasi65 می‌گوید:

    Mishe dar morede in ahange ghashangi ke migi bishtar etelaat bedi?lotfan

    • پدرام می‌گوید:

      @Yasi65,
      یه آهنگ قشنگه! من که همه چیز رو توضیح دادم. می تونید به لینک ها مراجعه کنید، هم آهنگ رو دانلود کنید هم از وبلاگ رویای من اطلاعات بیشتری بگیرید.

پاسخی بگذارید

