What is our purpose?

منتشرشده: 2010.01.05 در موزیکگردی, با چاشنی سیاست, روزنوشت

جنگ، بلوا، آشوب، هرج و مرج، تفرقه، آب گل آلود؛ این چیزی است که آنان می خواهند. می خواهند هرجا که می خواهند آشوب باشد، جنگ باشد، خون ریزی باشد، تا بتوانند حکومت کنند، تا بتوانند اداره کنند، تا بتوانند پایدار باشند. هدفشان همین است، یاد یک جمله وزیر اعظم کشور بویو در فیلم افسانه جومونگ می افتم که می گفت چون ما پول نداریم و منابع طبیعی مان محدود است، باید با فکرمان نهایت استفاده را از طرفین ببریم. این دقیقا سیاستی است که در دنیا حاکم است. تفرقه بنداز و حکومت کن، جنگ برپا کن و حکومت کن، دروغ بگو و حکومت کن، افترا بزن و حکومت کن، شایعه بساز و حکومت کن…

دو شب پیش داشت مصاحبه آقای احمدی نژاد رو با خبرنگار شبکه چهار تلویزیون انگلیس نشون می داد. اول بگم که من تقریبا با سیاست خارجی و موضع گیری های ایشون و همچنین ج.ا. موافقم و اونو صحیح می دونم و تنها مخالفتم در سیاست گذاری های داخلی و تصمیمات اجتماعی و اقتصادی دولت است که البته اینم خیلی خیلی مهمه. آره داشت مصاحبه می کرد در مورد یک سری شایعات پرسید که من چون وسط برنامه رسیده بودم نفهمیدم چی بود ولی جواب آقای احمدی نژاد اینجور بود که گفت: مگر ما نشستیم که شما هر شایعه ای می خواهید بسازید بعد ما بگردیم براش جواب پیدا کنیم که شما برید تویه برنامه هاتون پخش کنید! همش شایعه می سازید و مردم دنیا رو به جون هم می اندازید. پنجاه ساله که سیاستتون تویه ایران همینه. جمعش کن…

خوشم اومد. حرف درستی زد. شاید بشه گفت در صد سال اخیر ما بیشترین کشته از جنگ رو در دنیا داشتیم. جنگ جهانی اول، جنگ جهانی دوم، جنگ ویتنام، جنگ هشت ساله خودمون، جنگ عراق و افغانستان و دهها جنگ دیگه که باعث شده میلیون میلون نفر آدم بمیرن. اونم آدمهای بیگناه. یه مستند می دیدم که می گفت: «…با این امضاء استالین حکم مرگ یک میلیون آلمانی را صادر کرد…» اونم غیرنظامی. واقعا ما دنبال چی هستیم؟ من اگه جای توئیتر بودم بجای اون سوال در حال چه کاری هستید و چه اتفاقی در حال افتادن است، می پرسیدم ما از دنیا چی می خوایم و هدفمون چیه؟!! هدفمون کشتن همدیگس؟ چند بچه و کودک در این راه تلف شدند؟ چند خانه ویران شد؟ چند نفر بی خانمان شدند، چند لعمن و نفرین به پشت سر سران این جنگ ها فرستاده شد؟…

من فکر می کنم «آدمهای» دنیا باید جمع بشن و یه فکر اساسی به فکر نسل بشر بکنن. این وضع دیگه غیرقابل تحمل شده. آخه یعنی چی که من و شما بشینیم گودر بخونیم و بچه های آفریقایی تویه لجن و کثافت و گرسنگی و تشنگی و فقر دست و پا بزنن؟!!! چرا؟! یکی پرسیده بود چرا می خوای پزشک شی؟ گفتم چون می خوام پزشک بدون مرز بشم و تمام تلاشمو در این راستا انجام می دم. چرا میلیارد میلیارد صرف هزینه جنگ و سیخونک زدن به کشورها می شه ولی حتی یک سنت هم به نیازمندها کمک نمی شه (به نسبت میگم).

آقا دنیا اینه، زندگی اینه، تویه دنیا این ها هم هستن. به خودتون بیایید. اینقدر به فکر چپو کردن همدیگه نباشین. بابا ما انسانیم، فطرت پاک داریم، ناسلامتی یه موقع آدم بودیم، احساسات داریم، فکر داریم؛ آخه نمیگید خدا از ما انتظار داره؟ اینکه این یک کیلو و نیم نورون که تویه کلمونه رو در جهت مثبت به کار بندازیم و در جهت اعتلای ارزشهای انسانی حرکت کنیم؟ آقایون امریکا و پشت پرده! یه کم آدم باشید. الان دارن دوباره دسیسه می چینن که به یمن حمله کنن اونجارم بخورن! آخه شما با آدمهای عصر دیرینه سنگی (عصر حجر) چه فرقی دارید؟ اونا هم قبیله هاشون به همدیگه حمله میکردن که مساحتشون بزرگتر، قدرتشون بیشتر و نفوذشون عمیقتر بشه! این یعنی ما هزاران ساله حتی یک قدم هم به جلو برنداشتیم و اهدافمون همونه که از اول بود! فقط کت شلوار تنمون کردیم و کراوات زدیم! خوب اگه اهدافتون و روشهاتون و طرز فکرتون همونجور مثل سه هزار سال پیشه برید دور تنتون پوست ببندید و نیزه دست بگیرید!

به امید آنکه به مغزمان هم کت و شلوار بپوشانیم…

موزیکگردی: من عاشق  آهنگ «وطن یعنی…» از آلبوم ای عاشقان آقای عصار هستم. شما هم گوش کنید (پیشنهاد می کنم). اینم لیریک اش اگر نتونستید دانلود کنید.

دیدگاه‌ها
  1. ashkan می‌گوید:

    salam.khobi?sitet alie.

    • پدرام می‌گوید:

      @ashkan,
      سلام؛ مرسی. واقعاً؟ پس همیشه سر بزن!
      راستی پنجشنبه فرصت نشد بریم بیرون. باشه بعد امتحانات. شرمنده.

  2. ایلیا می‌گوید:

    مرگ بر منافق !! 😀
    : )))))))))

  3. صبا می‌گوید:

    سلام و صبح بخیر
    در مجموع با نظرت موافقم
    ولی خوب در بعضی چیزها نه…

  4. هومن معین می‌گوید:

    من یه زمانی خیلی کارای عصارو گوش میدادم.قشنگه… موفق باشی.

    • پدرام می‌گوید:

      @هومن معین,
      من تازه دو تا فایلشو پیدا کردم. قبلا زیاد داشتم. این آهنگش قشنگه.
      شما هم موفق باشی هومن خان.

  5. هفدهم دی روز دیگان بر شما نازنین خجسته و بهترین و پاکترین شادباشهای من پیشکش شما باد.

    به آن امید که روزی در میدان آزادی دست در دست هم به پایکوبی و پای در پای هم به دست افشانی بپردازیم و جشن دیگان را پاس داریم.

  6. نوع سوم می‌گوید:

    این آهنگ با صدای عصار فوق العاده است
    راستی من یه آرشویوی از آهنگ هایی که در مورد ایـــــــــــران هست دارم ، اگه خواستی بهم بگو بعد امتحانا برات آپلود کنم 😉

  7. پدرام جان، آمدی و سیاسی نظر دادی. آمدم جواب بدم دیدم که پست سیاسی زدی! به نظر من هر کسی خوبیها و بدیهایی داره. احمدی نژاد هم مث همه.
    اما درباره فتنه های دنیا هم بگم که چینی ها اعتقاد دارن که اگه تو دو تا ماهی در ته اقیانوس دعواشون بشه، تقصیر انگلیسه. خوب که فکر میکنم، میگم خدا بیامرزه پدر اون کسی رو که این نظریه رو داد که عینه حقیقته.
    اما درباره کامنت که گذاشته بودی هم بگم که من سعی میکنم که به نظرات سیاسی همه احترام بذارم. دوستان که دیگه جای خود دارن…

    • پدرام می‌گوید:

      @فرانک، یک دانشجوی پخموله,
      من به شخص کاری ندارم. کلی عرض کردم. شایدم یکم تند رفتم. آخه کاریکاتورها خیلی بد بودن! انگلیس هم که درسته. من اگه روزی کاره ای بشم حتی جواب سلامشونم نمی دم!
      امیدوارم همه به نتیجه شما برسن.

پاسخی بگذارید

