برنامه ریزی

منتشرشده: 2009.12.14 در روزنوشت

شاید بشه گفت دقیق ترین و نظام مند ترین و سیستماتیک ترین سازمان دولتی کشور ما همین سازمان سنجش آموزش کشور باشه! 😎 از الان می دونه که ساله دیگه مثلا پیک سنجش چهار خرداد راهنمای دریافت کارت آزمون سراسری منتشر می شه! به این میگن برنامه داشتن. اصلا آدم اگه در هر کاری برنامه داشته باشه موفق می شه. برای درسش، برای تفریحش، برای زندگیش و خلاصه از برنامه ریزی کسی ضرر نکرده. مثلا فکر می کنید همین اروپایی ها از کجا به این همه تکنولوژی رسیدن؟ از اینجا که برای دستشویی رفتنشونم برنامه دارن! والا! :woot: همه کارهاشونو می نویسن. برای انجام کارهاشون دستورالعمل دارن و از قبل پیش بینی همه چی رو کردن. ولی ما چی؟ ما هرکی هرجور بخواده! یکی میگه اونجوریه یکی میگه اینجوریه. اگه برای هر کاری برنامه بریزیم ها دیگه حتی اروپایی ها هم به پامون می افتن! مثلا همین انگلیس. یه چند سال پیش تصمیم گرفته بودن برای دانشگاهاشون مثل ایران و چین و هند و اینا کنکور برگذار کنن. اومده بودن به سازمان سنجشی ها می گفتن که لطفا پکیج (بسته) و سیستم برگذاری یک کنکور رو به ما بفروشید! یعنی یادمون بدید شما که چهل پنجاه ساله کنکور می گیرید چجوری ما کنکور برگزار کنیم. اینه که اگر در هر کاری اولین باشی و بهترین، همیشه موفقی!

بهونه این نوشته هم ثبت نام کنکور بود که به حول قوه الهی انجام دادیم. خدایی من یه موقع هی به تلویزیون ایراد می گرفتم که بابا فهمیدین دو ثانیه مونده به پایان مهلت ثبت نام اولیه کنکور! هی اونا می گفتن! حرف گوش نمی دادن که! ولی الان برای اولین بار به روح نویسنده خبرهای تلویزیون درود فرستادم که دست مریزاد و ایول به این آینده بینی تو! چراکه اگر نگفته بود اینجانب حتما حتما از ثبت نام جا مونده بودم. :whistle: از الان تا فردا حدود چهارصد هزار نفر می خوان برن سایت سازمان سنجش و ثبت نام کنن! چه پدری از سرورشون در میاد! بمیــــــــرم بــــــــــــراش!

ان شاا… این آخرین ثبت نام کنکور کارشناسی باشه که من انجام می دم و به حول قوه الهی (این تیکه کلام ناظم راهنمایی مون بود الان یادش افتادم هی می نویسم اینو!) بریم سر خونه زندگی مون عین آدم دانشجو بشیم و آخرش برای خودمون دکتری مهندسی چیزی بشیم. دعا کنید! هی‌ی‌ی‌ی! :angel:

[ راستی قالب بلاگ سنگین شده؟ با اون عکس های بالای صفحه؟ شمارش معکوس ها رو دیدید؟! باحاله! در ضمن امروز تولد پدرم هم هست، البته که الان پیش ما نیست ولی چندتا ecard براش فرستادم با این کیکه بقل بلاگ! 😀 ]

دیدگاه‌ها
  1. صبا می‌گوید:

    خیلی جالب نوشتی آقا پدرام … همیشه سلامت و موفق باشی

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: لطف دارید. شما هم همینطور

  2. صبا می‌گوید:

    منم با اجازه شمارو لینک کردم

  3. ایلیا می‌گوید:

    به به مبارکه ثبت نامت . البته دانشگاه چندان به درد بخور هم نیست اما ایشالله دو رقمی بشی ! 😀
    .
    آقا خود تبلیغی ندیده بودیم که تو وبلاگ تو دیدیم

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: مرسی! حالا ما هم بیاییم خودمان کشف کنیم بدرد بخور نیست! خود تبلیغی هم خوبه دیگه گفتم مینی رو گسترش بدیم از فضای خالی هم استفاده کنیم!

  4. آزاده می‌گوید:

    به سلامتی امیدوارم نفر اول بشی
    روز شمار خیلی جالبه کلا وبلاگت خیلی تغییر کرده بیست بیست 😉

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: خـــیلی ممنون. دعا کنید بشینم سر درسم ول نگردم اونوقت حتما نفر اولم می شم. والا. روز شماره هم یه افزونه جالب بود که خیلی دنبالش بودم. ممنون از توجهتون! 🙂

  5. Ãmir می‌گوید:

    ایشالا که موفق باشی.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: مـــــــــــرسی!

  6. نوع سوم می‌گوید:

    ثبت نامت رو تبریک میگم 🙂 به امید خدا با یک رتبه خیلی خوب قبول میشی و یه شیرینی درست حسابی هم میدی :دی اما باور کن این دانشگاه هم آش دهن سوزی نیست حالا میای و میبینی (;
    قالب وبلاگت خیلی خوبه و برای من که سنگین نیست – این شمارش معکوس هم خیلی جالبه !!!
    از طرف من هم به پدر بزرگوار تبریک بگو ، ان شاالله که تولد 150 سالگیشون رو جشن بگیرید

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: مرسی خیلی ممنون. حتما با دعای شما دوستان. حالا با چشمای خودمونم ببینیم بد نیست! گفتم من با ADSL هستم شاید به نظرم بلاگ سبک میاد که ممنون از نظری که دادی خیالم راحت شد.
    مرسی از توجهتون. این روزشمارها حواس آدمو جمع می کنن! شما هم ایشالا خودت و خانواده با هم صدو پنجاه سالگی رو تجربه کنید!

  7. ژاله معماری می‌گوید:

    باهات موافقم. این ثابت می کنه ما ایراتی ها در هر کاری، فقط کافیه اراده کنیم و موفق شویم. حتی اگه مربوط به بزرگترین معضلمون یعنی نداشتن سیستم باشه.
    من هم آرزو می کنم این آخرین ثبت نام کنکورت باشه ولی به اراده خودت خیلی بستگی داره که دکتر بشی یا مهندس!

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: دقیقا درست فرمودید.
    ما که از خدامونه اگر این تنبلی بذاره و خدا کمکمون کنه. دکتر شدن رو ترجیه می دیم!

  8. دوشیزه شین می‌گوید:

    سلام
    بله این کنکور رو خوب اومدید.ما واقعا سرامد شدیم.البته اشتباه هم زیاد داریم ها.حالا بگذریم.
    منم به سرم زده بودم بازم برم از کارشناسی ثبت نام کنم ولی پشیمون شدم.اگر یک فوق لیسانس کشکی بگیرم بهتر از دو تا لیسانس هست.
    راستی اگر امکان داره اسم من رو توی کامنت ها ننویس.خب اگر دوست داشتم اسمم همه جا باشه که نمیومدم واسه خودم اسم مستعار دوشیزه شین رو انتخاب کنم.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: بله اشکال که داریم ولی خوشبختانه هر سال بهتر می شن.
    بله منم فکر می کنم آدم تویه رشته خودش ادامه تحصیل بده خیلی بهتره مگر اینکه خیلی حوصله و وقت و اعصاب داشته باشه!
    چشم اشتباه از من بود. دیگر تکرار نخواهد شد! البته خودتون گفتید به همه گفتم من فکر کردم…. . بازم باشه دیگر نمی نویسم!

  9. دوشیزه شین می‌گوید:

    از قالبت خوشم اومد.شیک و راحت.حالا میدونم فردا عوضش میکنی :))

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: قابل نداره. نه خیلی ازش راضیم. پسر خوبی بوده برای بابا! حالا حالاها عوضش نمی کنم! 😀

  10. دوشیزه شین می‌گوید:

    سلام
    پدرام من خیلی ناراحتم که ناراحتت کردم 😦 کامنتت رو تائید نمیکنم واسه اینکه کسی نبینه.دوست ندارم کسی بدونه دوشیزه شین چه جونور بد اخلاقیه :دی
    در مورد حرفت هم نظر من اینه که شما خیلی از سن خودت جلوتر هستی و خیلی خیلی درک بالائی داری 🙂 من نوشته هاتو دوست دارم.اتفاقا نظر چند تا از دوستان هم همین بوده.همیشه ازت تعریف میکنیم.
    خلاصه ما رو ببخش

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: خودتو ناراحت نکن!
    شما لطف داری. نمی دونم چیه همه این از سنت جلوتری رو می گن جالب شده برام. یه هفده سالی هست اینو می شنوم!

  11. دوشیزه شین می‌گوید:

    ایول.همچنان با اختلاف زیاد برنده مسابقه کامنت وبلاگ پدرام هستم :دی

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: بله! شین همچنان پیشتاز است. میره جلو، وارد محوطه کامنت دونی میشه، نظرشو می نویسه، با سرعت هر چه تمام تر اسمایل ها رو اضافه می کنه، وای خدای من عجب سرعتی کامنتو ارسال می کنه و تویه دروازه نظر ثبت می شه و شین برنده جام قهرمانی کامنت دونی پدرام روزانه می شه! 😀

  12. افشین سلحشور می‌گوید:

    السلام و عليكم .
    بسيار شيك و زيبا شده اين وبلاگ .
    تولد ابوي گرام هم مبارك.
    خودت هم زنده باد.
    تمام.

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: سلام. مرسی لطف دارید. ممنون تولد شما هم پیشاپیش مبارک 😀

  13. دوشیزه شین می‌گوید:

    هووووووووووورررررررررررررررررااااااااااااا

    جایزه این جام چیه؟

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: اشتراک یکساله ماکارونی مک!

  14. بدنویس می‌گوید:

    الان از برنامه ریزیو این حرفا گفتی، خوبه!
    ولی یه سوال فنی، برای درس خوندنت برنامه ریزی کردی یا نه فقط حرفشو میزنی و سوتشو میکشی؟ 😀

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    پدرام: خوب آره. اولا من کنکور دارم برنامه ریزی لازمه بعدشم فقط برنامه ریختن که نیست، باید عمل هم بکنی. کنکور هم یه برنامه بزرگه که خوشبختانه جاهای مختلفی از جمله معلما، گاج و قلم چی و آزمون های دیگه تویه برنامه ریزیش کمکمون می کنن که خوب ازاین حیث راحت شدیم ولی در مورد عمل کردن تلاشمونو می کنیم و نتیجه رو هم واگذار می کنیم به خدا. 🙂

  15. برنامه ریزی خوبه ولی سخته

پاسخی بگذارید

