آی مجری!

منتشرشده: 2009.10.30 در روزنوشت

آی مجری!

داشتم فکر می کردم موقعی که ما بچه بودیم زمونه چجوری بود. نطفه این فکر وقتی توو ذهنم اومد که داشتم از جلوی یه مدرسه ابتدایی رد می شدم که نزدیک تعطیل شدنشون بود و منتظر بودن 3 2 1 آتش! دیدم تیپ و قیافه ها فرق کرده. هرکدوم یه گوشی دستشون گرفتن و باهاش ور می رن؛ یا داشتن ادای این شخصیت بهرام رو تویه مسافران در میارن یا از بازی جدیدی که برای کامپیوتر و پلی- استیشن خریدن حرف می زنن یا آهنگی که ساسی مانکن خونده رو زمزمه می کردن! خلاصه دیدم حال و حواشون خیلی با اون موقع ما دهه هفتادیا فرق داره. اونموقع ما بودیم و دوتا شبکه تلویزیون و پارک ملت و دوچرخه سواری تویه حیاط و بازی با عروسک های دیجیمون و اینا. البته خداییش همین الان هم من اونا رو ترجیه می دم. خدایی اون موقع تلویزیون برای بچه ها خیلی غنی بود. همین کلاه قرمزی یا برنامه کودک ساعت ده شبکه دو کلی برای ما سرگرم کننده بود. علاوه بر کارتون های ایرانی خیلی قشنگ مثل همون کلاه قرمزی یا قصه های مادربزرگه یا قصه های مجید کارتون های خارجی قشنگ هم مثل جودی آبوت (بابا لنگ دراز) و فوتبالیست ها (و بعدها) دیجیمون از سرگرمی های خونگی اصلی ما بود. کجا مثل الان کامپیوتر و پلی استیشن و گوشی و گیم نت بود؟ الان تا بچه حوصله اش سر می ره می دوه می ره یه دست کانتر می زنه میاد خونه! زمان ما فوقش یه سگا بود که توش ده تا بازی داشت و بازی های اضافیشم با یه چیزی شبیه نوار (ولی بزرگتر) بهش می خورد. تازه بازی های اونم از الانیا خیلی بهتر بود. با تفنگ سگا این اردک های رو می زدیم یا اون بازیه (اسمشو یادم نیست) یارو قارچ می خورد گنده می شد سریع می دوید حال می کردیم؛ و خلاصه اینا!

یا مثلا سند باد (با اون پرنده اش شیلا!) یا ایکیوسان یا پینوکیو یا پسرشجاع یا یوگی و دوستان یا کارتون زورو یا اوووووه دیگه خیلی به مخم فشار آووردم! عجب نوستالوژی شداا! حالا الان چی نشون بچه ها می دن؟ هیچی! به خدا مخ ما اینقدر کار می کنه سر همین رشدهایی یه که توو بچگی کردیم دیگه. الان خیلی لطف کنند کارتون های صامت پلنگ صورتی و تام و جری نشون می دن که هیچ پیام اجتماعی و اخلاقی خاصی نداره. بعدشم می گن چرا بچه های ما خنگ بار اومدن و خلاق نیستن و غرب زده شدن! همینه دیگه تقصیر خودتونه! هی ی ی! عجب روزگاری بود، خوش به حالمون که اونموقع ها بچه بودیم!

پ.ن. : یه یک هفته ای یه که سرم خیلی شلوغ بود. خیلی درس داشتم. نه فرصت داشتم تویه بلاگ دوستان کامنت بذارم نه اینجا بنویسم نه بیرون برم! خلاصه مشترک مورد نظر در دسترس نبود!

دیدگاه‌ها
  1. هی ی ی ی لوله گاز!!
    باز خوبه که زمان شما سگا بود، ما چون یه خرده بزرگتریم با میکرو بازی میکردیم!!!

    پدرام: نه بابا ما هم با همون میکرو بازی می کردیم! 🙂

  2. رضا می‌گوید:

    آیِ پدرام ! آیِ پدرام . اونی که با تفنگش اردک ها رو میزدیم مال میکرو بود 😀
    ولی من واقعا دارم غصه می خورم برای این نسل .
    باز حالا ماها یکم دور هم جمع میشیم و می خوایم یاد کودکی کنیم این همه سوژه و کارتون و ….. داریم که دربارش حرف بزنیم . اینا که بزرگ بشن چی می خوان بگن ؟

    یادته10 سال پیش مکس پین 1 بازی میکردیم :)))

    پدرام:بله من اشتباهی گفتم سگا همون میکرو! آره دیگه همش کلشون تو این گوشی و بازی و ایناس! 😀

  3. آزاده می‌گوید:

    دیگه انقدر هم بد نیست من الان عمو پورنگ نگاه میکنم از امیر محمد خیلی خوشم میاد تازه شبکه تهران یه عروسک داشت چرا اونم خیلی باحال بود اینا میشه مال نسل الان یه کارتون گوسفند هم هست نشون میده اونم دوست دارم تازه الان کلی فیلم های انیمیشنی میسازن با دوبله های عالی که زمان ما نبود.
    ولی خب خداییش کارتون های ما بهتر بود.

    پدرام: آره عموپورنگ یا عموقناد خوبه ولی اصلا در مقایسه با ما به اینا کارتون نشون نمی دن! کارتون هاشون همش بی کلامه و بی مفهوم. اون موقع همش کارگروهی و اینا به ما نشون می دادن ولی به اینا….! منم اون گوسفنده رو دوست دارم! 😉

  4. sahel می‌گوید:

    آخی یادش بخیر ….
    عجب روزایی داشتیم … چه دورانی داشتیم با کارتون ها و بازی هامون .
    چه کارها که نمیکردیم و چه شیطنت ها یی .
    بچه های امروز تمام تحرک شیطونی هاشون هم مربوط میشه به همین بازی های کامپیوتری و غرق شدن توی دنیای مدرن !!!
    با این پستت من رو تاکجاها بردی ، ممنونم ازت.

    پدرام:نصف بچگی مونو کارتون دیدیم! دنیای اینا هم اینه دیگه! بچه سوم ابتدایی می بینی تویه رومه و چت و…! / خواهش می کنم.

  5. اسم اون بازیه که یادت نیومد، احیانا ماریو نبود؟؟

    پدرام: آره آره آره ماریو! خیلی باحال بووود! موقعی که قارچ می خورد گنده می شد رنگشم سبز می شد من کلی حال می کردم! 😀

  6. ايليا می‌گوید:

    ما یه آتاری داشتیم همه ش هواپیما بازی میکردیم . یادش به خیر .
    الان داداش من کلاس اول بود max payne بازی میکرد !

    پدرام:منم هواپیما بازی رو خیلی دوست داشتم. چه پنهون الانم بعضی وقتا similator بازی می کنم! 😉

  7. این کارتون که اسمشshoun the sheap هستش رو همه دوست دارن. منم دوسش دارم!
    (الان من نقش اعلام اسامی بازی های رایانه ای و کارتون ها رو بازی نمی کنم؟؟)

  8. شین می‌گوید:

    سلام
    ایشالا مشترک مورد نظر در کنکور رشته دلخواهش رو قبول بشه
    اوه منم عاشق ماریو ام.الانم بازیشو دانلود کردم توی کامپیوتر بازی میکنم.به کسی نگی ها :دی

پاسخی بگذارید

